De klant.

Drawy is een slim online platform dat ontwerpers en bedrijven wapent om hun creativiteit te beschermen.

De uitdaging.

Toen ‘Drawy’ bij ons aanklopten, hadden ze reeds een bestaande website en tool, maar het werkte niet 100% zoals het zou moeten: de convertie-rate was veel te laag en bezoekers begrepen niet wat de bedoeling was van ‘Drawy’. De weinige bezoekers die de stap toch waagden om de tool te verkennen, werden al snel afgeschrikt door tonnen informatie die moest ingegeven worden om tot de tool toegelaten te worden en een account aan te maken. Eenmaal in de account liet de user friendliness ook te wensen over.

de oplossing

De oplossing.

Eerst en vooral heeft Bosh and Bordon het merk verkend en de storytelling op punt gezet. Alles werd hapklaar voorbereid en met mondjesmaat opgebouwd via primaire en secundaire pages. De frontend look moest ook nauw aansluiten bij de leefwereld van de doelgroep, namelijk de creatievelingen binnen de fashion sector. Veel foto’s en duidelijke iconen zorgen ervoor dat je het verhaal binnen één oogopslag begrijpt.

Naast een verduidelijking van de storytelling, hebben we de bestaande tool grondig aangepast door middel van back-end development. Eén van de belangrijkste aanpassingen was het opknippen van het on-boardingsystem waarbij in verschillende fasen de nodige info wordt verzameld. Bij het huidige platform wordt er slechts een minimum hoeveelheid aan informatie gevraagd om een gratis account aan te maken.

Het resultaat? Een sterk groeiend gebruikersaantal voor Drawy en opnieuw een tevreden klant voor Bosh and Bordon.

“Hun input was van essentieel belang. Zij hebben ons product een echte story gegeven.”

Mathieu Liebaert. Managing director Drawy.

Elke klant geeft
nieuwe inspiratie.

Interesse om samen te werken?