De klant.

REFILL is een URBACT-project rond tijdelijke invulling. Met dit project wil Stad Gent experimenteren met de effecten en dynamieken om tijdelijke invulling te verduurzamen. Die experimenten leverden heel wat ervaring op die nu gedeeld wordt met andere Europese steden.

De uitdaging.

Dit internationale project moest het open en behulpzame karakter van elke Europese afdeling vertegenwoordigen. De visual identity moet werken op verschillende niveaus, met een grotere betekenis aan het concept. Het samenbrengen van de burgers op een tijdelijke basis was essentieel, zonder een verlies van deze dynamiek wanneer de projecten tot een einde zijn gekomen.

de oplossing

De oplossing.

We ontwierpen een logo waarin meerdere concepten worden gecombineerd. Het symbool representeert natuurlijk een stad, maar als je goed kijkt kan je een open hand zien. Deze open hand kan staan voor het samenbrengen van de burgers, ongeacht cultuur of achtergrond, en de steun van de overheid om deze projecten te financieren.
Binnen de typografie voegden we een derde concept, waarbij we de middelste letters van de naam “refill” veranderden naar “life”. Het creëren van een beter leven in elke stad is wat de grote betekenis van dit project doet.

“De samenwerking ging erg goed en de snelheid van hun service is een groot pluspunt!”

Emma Tytgadt. Beleidsparticipatie Stad Gent.

Elke klant geeft
nieuwe inspiratie.

Interesse om samen te werken?