Home » VVVUUR

VVVUUR

Concept.

De Liberale Vrouwen (nu Vvvuur) hadden hun zinnen gezet op een grondige update van de organisatie. Dit met als doel om nieuwe en ook jonge leden aan te trekken. Hierdoor was er nood aan een vernieuwende en verfissende huisstijl die past bij de huidige waarden en visie van Vvvuur en die de juiste doelgroep aanspreekt.

Gelijkheid, vrijheid & onderwijs.

Het logo verwijst naar het jarenlang streven naar gelijkheid door gebruik te maken van het gelijkheidsteken waar jammer genoeg nog steeds een deuk in zit.

In het logo zit tevens een vogel verwerkt, hét symbool voor de vrijheid, die Vvvuur hoog in het vaandel draagt.

Daarnaast zien we ook een opengeslagen boek, een verwijzing naar de wortels van Vvvuur, de strijd voor kwaliteitsvol onderwijs.

Uitnodigend en duidelijk.

Voor Vvvuur werd er naast een nieuwe huisstijl ook een nieuwe website ontworpen en ontwikkeld. Er werd een duidelijke flow voorzien die de bezoeker uitnodigt om door de website te navigeren.

Het doel van de nieuwe website is om nieuwe leden aan te trekken en te informeren. Binnen een beperkt aantal kliks kan de bezoeker zich kandidaat stellen om lid te worden.

Het was zeer fijn om met Peter en Stijn te werken. Ze stonden altijd open voor feedback en waren zeer vlot bereikbaar. We vonden vooral de brainstormings met ons team zeer waardevol, omdat de naast focussen op onze eigen rebranding ook meer inzicht gaven in hoe een sterk merk net tot stand komt.

Onze rebranding gaf ons de mogelijkheid een heel nieuw publiek aan te spreken met onze vereniging doordat het nu jonger en frisser oogt maar tegelijk gaf het ook onze trouwe leden een nieuwe boost om zich met hernieuwde energie in te zetten voor VVVUUR.

Vroeger hadden we eigenlijk geen bronbestanden van onze logo’s, wat er altijd voor zorgde dat wanneer we deze gebruikten dit suboptimaal was. Nu we deze wel hebben geeft dit ons de mogelijkheid onze gadgets; sociale media en mailverkeer een heel pak professioneler te maken wat ons opnieuw aantrekkelijk maakt voor potentiële nieuwe leden.

Absoluut. Door ons nieuwe imago spreken we een heel pak potentiële nieuwe leden aan.

De objectiviteit. Wat ik hiermee bedoel is dat het voor onze organisatie echt nodig was om een objectieve en professionele partner te hebben in ons rebrandingsproces. Zeker als je met een VZW werkt waarbij er al jaren een trouwe achterban is, is verandering vaak moeilijk. Door de diensen van Bosh & Bordon kregen onze leden echter vertrouwen dat deze verandering niet alleen noodzakelijk was om nieuwe leden aan te trekken en de continuïteit van onze vereniging te garanderen, maar werden ze er ook nog eens enthousiast over omdat ze werden betrokken bij het hele proces en ze wisten dat hun input werd geapprecieerd.

We hebben vooral geleerd hoe we productief kunnen brainstormen! Ik gebruik de ‘post-it techniek’ nog steeds met ons team tijdens vergaderingen. Ook hebben we geleerd wat een branding eigenlijk echt is, waarbij ons uitleg werd gegeven over hoe niet alleen de naam maar ook de kleur, het lettertype en logo een even belangrijke rol spelen in een merk.

Zeker wel. Vooral omdat jullie echt luisteren naar wat we nodig hadden. Ook doen jullie nog geregeld een follow-up en kunnen we ook na ons hele rebrandingsproces terecht bij jullie met onze vragen. Daarnaast zijn jullie ook gewoon twee heel sympathieke toffe mannen die hun vrouwtje vlot hebben kunnen staan in onze rebranding 😉

Zin om samen te werken?

Twijfel niet om ons vrijblijvend te contacteren.
We helpen je graag verder bij de groei van jouw onderneming.

Alexandra Roumans – Directeur

Zin om samen te werken?

Twijfel niet om ons vrijblijvend te contacteren.
We helpen je graag verder bij de groei van jouw onderneming.

Branding.

Met de huisstijl wordt een verhaal naar de buitenwereld gebracht. Om dit verhaal tot leven te wekken, is branding een cruciaal onderdeel.
Brandingmateriaal geeft gewicht aan de huisstijl en zorgt voor herkenning van het merk.

I’m convinced,
Let’s do this!