Strategy
Building.

Sterke verhalen bouwen is een vak.
Ons vak.

Kickoff en interne audit

Een eerste efficiënte analyse van jouw organisatie

Vooraleer wij samen met jou aan de slag gaan, analyseren we eerst intern jouw organisatie. We baseren ons hier op huidige gegevens en vormen in deze fase nog geen oordeel of besluit. We nemen alle bestaande visuele en tekstuele elementen onder de loep en bekijken wat juist nood heeft aan verandering en wat eventueel kan worden behouden. Ook gaan we in de bestaande data na welk bereik er vandaag aanwezig is en hoe jouw noden hieraan kunnen worden gekoppeld in de toekomst.

Op het einde van deze audit weten we perfect welke (basis) elementen we best eerst aanpakken alvorens hierop verder te bouwen. De fundering moet goed zitten, nietwaar?

Concreet analyseren we:

  • Logo & Visuele identeit

  • Website

  • Data analytics

Positionering en doelgroepen

Waar sta je vandaag en waar wil je naartoe?

We nemen in deze fase samen met jou en je team de huidige situatie verder onder de loep. Welke positie neemt jouw organisatie momenteel in de markt in en hoe wil je hierin verder evolueren? Wie zijn nu juist jouw concurrenten en hoe kan je je ten opzichte van hen verder onderscheiden?

Daarnaast is het van groot belang om samen naar de toekomst te kijken. Welke doelstellingen wil je graag verwezenlijken op korte, middellange en lange termijn? Welke doelgroepen wil je aanspreken en met welke stakeholders hou je best ook rekening in de toekomst?

Als je graag wilt inzetten op de creatie van een sterk werkgeversmerk (lees: employer branding), nemen we hier ook even tijd om de huidige organisatiestructuur en -cultuur te bespreken en bepalen we samen naar welke organisatiecultuur je wilt evolueren. De juiste cultuur trekt namelijk ook de juiste mensen aan!

Concreet bekijken we volgende thema’s uitvoerig:

  • Marktpositionering

  • Concurrentieanalyse

  • Doelgroepen in kaart brengen

  • Doelstellingen bepalen (korte & lange termijn)

Communication is key

Wat vertel je wanneer aan wie?

Je hele communicatiestrategie kan vallen of staan met jouw verhaal. Dankzij het vertellen van de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon, worden je doelstellingen werkelijkheid. In deze fase gaan we samen dieper in op het efficiënt structureren van jouw boodschap. Dankzij onze unieke werkmethode bouwen we jouw verhaal zodanig op dat je doelgroep zich onmiddellijk aangesproken voelt en begrijpt wat je wil zeggen.

Na het bepalen van je boodschap, is het uiteraard ook belangrijk om weten op welke kanalen je nu precies wat moet vertellen. Dit doen we aan de hand van een uitgebreide “customer journey”. We creëren samen een werkbare funnel die je boodschap draagt over verschillende communicatievormen heen en die jouw doelgroepen helpt converteren. Hét ultieme doel? Van jouw klanten of werknemers de beste ambassadeurs maken!

Wit-gele Kruis

B2B Website + jaarverslag
Zorgsector

Addon

Website + stationary
Uitzendsector

Concreet gaan we hier dieper in op:

  • Storytelling: WHY – HOW – WHAT

  • Customer journey

Alle bovenstaande stappen worden gebundeld in een helder en overzichtelijk rapport. Dit rapport vormt de basis van jouw verdere communicatie en dient als basis voor het zetten van jouw verdere digitale marketingstappen.

In een volgende stap bepalen we samen een correcte planning voor de uitvoering van dat plan en voorzien we per next step een haalbare deadline en vlotte opbouw. Goeie afspraken maken goeie vrienden!

Content creation

Copy

Copywriting is het schrijven van aantrekkelijke, inspirerende teksten dat de doelgroepen overtuigen. Naast teksten voor sociale media, nieuwsbrieven en SEA, schrijven onze copywriters ook geoptimaliseerde webteksten. SEO-copywriting resulteert in informatieve teksten die bovendien goed scoren in Google.
Bovendien vertalen we alles naadloos in alle Europese talen, Arabisch en zelfs Mandarijns.

Content creation

Foto

Jouw communicatie valt of staat met fotografie. Deze moeten verleiden en bezielen. Een goede huisstijl heeft nood aan ondersteunende foto’s, eyecandy als het ware om de boodschappen meer hapbaar te maken.

We komen ter plaatse sfeerbeelden nemen in functie van de noden van de dragers binnen het gekozen concept als portretten van het volledig team.

Content creation

Video

In een wereld waarin information overload tegenwoordig een ding is, is video dé manier bij uitstek om jouw boodschap op een efficiënte manier te verspreiden. Met video’s combineer je visuele en verhalende elementen tot 1 mooi geheel. Dit houdt de aandacht van je publiek langer vast én mensen hoeven geen ellenlange teksten te lezen.

Content creation

Website

Ons team ontwikkelt de userflow om controle te hebben over het bezoek van een potentiële klant, de customer journey wordt uitgetekend in wireframes.

Met deze tools als leidraad wordt het maken van correcte en samenhangende content een gemak. En zorgen we voor een consistente tone of voice over alle communicatietools.

What’s next?

Brand Building.
Let’s connect today
to build a better tomorrow.