De klant.

De core business van Kroko is het produceren van polyester, metaal- en bloktandritsen.

De uitdaging.

De eigenaar wilde opnieuw een krokodil toevoegen aan de visual identity. Blijkbaar werd de krokodil gebruikt als een icoon in de start-up jaren van het bedrijf. De tanden van de krokodil vertegenwoordigen de ritsen en de ruwheid van het dier vertegenwoordigt de taaiheid en de kwaliteit van het product.

de oplossing

De oplossing.

Vooraleer we het logo oppoetsten, begonnen we met het schetswerk van een krokodil. Stapsgewijs brachten we beide elementen samen met het nieuw logo als resultaat. Nadat de basis van de nieuwe huisstijl was uitgetekend, vloeiden alle andere elementen er netjes uit en was uiteindelijk de gehele communicatie op elkaar afgestemd.

“De nieuwe huisstijl is een stuk professioneler en in overeenstemming met onze wensen. Het plaatje klopt.”

Thijs Vermael. Business Manager Kroko Fasteners.

Elke klant geeft
nieuwe inspiratie.

Interesse om samen te werken?